İlk Kalkan Avı ve Suya İade

İki gün önceki avda mantarlı çinekop takımıyla bir kalkan kaçırdığımı paylaşmıştım. Ardından dün ilk lüferimizi aldık. Bugün de ilk kalkanla tanışmak nasip oldu 🙂

Geceden poyraz yaptığından deniz pek müsait değildi. Ara ara da yağmur çiseliyor hava kapalı. Sabah epey de erken kalktım ama gideyim mi gitmeyeyim mi ikilemde kaldım. Sonunda tabi ki hastalık galip geldi ve saat 9:00’a doğru koşturdum 🙂 Dalganın az olduğu limanın ağız kısmına gittim. İki gün önce çinekop takımıyla kalkan kaçırdığım bölge…

Önce kalkan takımını hazırlayıp suya gönderdim ardından çinekop takımını. “Kalkan vurduğunda pek hissettirmez” dense de ve dalgalar da misinayı fazla germediğimden kamışı epey oynatsa da bir tane de zil taktım kalkan oltasına ve çinekop oltası da elimde beklemeye başladım.

Ara ara kalkana attığım kamışa bakıyorum. Dalgadan sürekli oynuyor fakat bir ara resmen balık vuruşu şeklinde sallandı ve zili de çaldı. Bu ne ki ola dedim, tereddüt ettim. Kalkan genelde fazla hissettirmezmiş, hem geçen gün kaçan da aynı şekilde hiç belli etmemişti. Kaya balığı olabilir diye düşündüm, çinekop oltasını kenara bırakıp kontrol edeyim dedim.

Ağırlık vardı, geçen gün kaçan kadar olmasa da oltanın ucunda bir kalkan olduğu belliydi, yine sabit hareketsiz gelen bir ağırlık…Boyutu önemsiz, ilk kalkan balığını sudan çıkarabilecek miyim heyecanıyla sarmaya başladım. Kıyıya çok yakın bir yerde takıldı. Acaba balık kuma mı gömüldü diye düşündüm ama epey zorlamama rağmen gelmiyordu. Misinayı biraz boş bırakıp bekleyeyim dedim. Ara ara balık kamışı oynatıyordu ama çekmeme rağmen hala takılıydı. Anladım ki kurşunu kayalara takmışım balık serbest. Malum bölge kayalık biraz kıyı kesimler. Zorlarsam ya klips kopacak ya da kurşun. Kurşun koparsa sıkıntı yok da klipsten koparsa balık için zorlu saatler başlayacak. Ben de misinayı biraz boşlayıp, balığın hareket ederek kurşunu kurtarması ümidiyle ara ara kontrol ederek beklemeye başladım. Sonun da ümit ettiğim gibi kurşun takıldığı yerden çıktı ve hemen balığı kıyıya aldım!

Sonrası videoda da izleyeceğiniz üzere, minik bir erkek kalkan. İğne büyük olduğundan yutamamış, kösteği kesip galsamadan girip mümkün mertebe fazla incitmeden iğneyi çıkarabildim. Akabinde de biraz sevip geldiği yere gönderdik! 🙂 Umarım bizi unutmaz, büyüdüğünde de tekrar ziyaret eder 😀

Bu arada kalkan heyecanından çinekop oltasıyla fazla ilgilenemedim. Farkedebildiğim iki vuruş oldu birini alabildik.